Πότε πρέπει το παιδί μου να ξεκινήσει τα Αγγλικά;

Θα έλεγα χωρίς υπερβολή από την πρώτη μέρα της ζωής του! Και τελικά συμβαίνει! Πόσες φορές μας έχει ακούσει το νεογέννητο παιδάκι μας να εκφραζόμαστε στα Αγγλικά, του τύπου: «Thanks” ή σε κάποια ξένη γλώσσα, όπως: «Merci!».

Η έκθεση, λοιπόν, των σύγχρονων παιδιών στην Αγγλική Γλώσσα γίνεται θέλοντας και μη, από πάρα πολύ νωρίς και σε αυτό συμβάλλουν οι κοινωνικοπολιτικές συνθήκες και εξελίξεις, αλλά και οι παιδικές σειρές που όλοι γνωρίζουμε.

Τα παιδιά του 21ου αιώνα, κατά τη γνώμη μου, από την ηλικία των 3-4 ετών, μπορούν να συμμετέχουν σε μαθήματα Αγγλικής Γλώσσας, ειδικά σχεδιασμένα για την ηλικία τους, με έντονα τα στοιχεία του παιχνιδιού και της κινητικής/πολυαισθητηριακής διδασκαλίας.

Φυσικά, η εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας μέχρι τη Β’ δημοτικού, είναι σκόπιμο να παραμείνει σε προφορικό επίπεδο, χωρίς απαραίτητα περιορισμό επιπέδου. Κι αυτό, γιατί αναπτύσσει όχι μόνο το ενεργητικό λεξιλόγιο του παιδιού, αλλά και το παθητικό λεξιλόγιο, τις δεξιότητες ακουστικής αντίληψης και της ομιλίας.

Η αντίληψη της ανασφάλειας για εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας για λόγους σύγχυσης με τα Ελληνικά, ή στο όνομα κάποιας μαθησιακής ιδιαιτερότητας  κάποιων παιδιών, νομίζω ότι είναι παρωχημένη.

Η έκθεση σε ερεθίσματα μέσα από καλά δομημένα προγράμματα σε ένα καλό Κέντρο Ξένων Γλωσσών, είναι ό,τι καλύτερο για το παιδί. Ακόμα και το Υπουργείο Παιδείας, που δε φημίζεται για τη συνεπή σχέση του με τις επικαιροποιημένες μεθόδους διδασκαλίας και προγράμματα σπουδών, έχει εισάγει τη διδασκαλία των   Αγγλικών από πολύ νωρίς.

Πιστεύω ακράδαντα και, εδώ και 20 χρόνια, υποστηρίζω ότι τα παιδιά μας πρέπει να ξεκινούν τα Αγγλικά από 3-4 ετών, φυσικά με σωστά προγράμματα σπουδών. Gamification: Αυτό είναι το κλειδί!

Τάδε ἔφη Dimitra

Scroll to Top
Skip to content